პალეტი არის ბრტყელი კონსტრუქცია, რომელიც გამოიყენება ტვირთის ტრანსპორტირებისთვის. ასევე, მისი მეშვეობით შესაძლებელია ცალკეული ტვირთის უფრო ეკონომიურად, უსაფრთხოდ და ეგრონომიულად ტრანსპორტირება. პალეტის გამოყენება, როგორც მას დღეს ვუწოდებთ, დაიწყო მეორე მსოფლიო ომის დროს. ჩვეულებრივ, პალეტი მზადდება ხის, პლასტმასის ან ლითონის მასალისგან და პალეტის გამოყენებაზე არჩევანის გაკეთება დამოკიდებულია იმ ტვირთსა და გარემოზე, რომელშიც ის გამოიყენება.
საერთაშორისო სტანდარტული ზომები სინამდვილეში არ არსებობს, რადგან სხვადასხვა ქვეყნებში პალეტის განსაზღვრებები, სამშენებლო სტანდარტები და ტერმინოლოგია მნიშვნელოვნად განსხვავდება. თუმცა, ეროვნული სტანდარტები და ფილიალების არაოფიციალური სტანდარტული ზომები საერთოა, ამიტომ დაუკავშირდით თქვენს ადგილობრივ ასოციაციას ან ორგანიზაციას.
საწარმოო ორკაპა სატვირთველი ყველა ტიპი არ შეესაბამება ყველა ტიპის პალეტს. ამიტომ, მათ არჩევამდე აუცილებლად შეამოწმეთ პალეტის და ტვირთის ზომები (მათ შორის კიდულის).
ტვირთის წონა და შემადგენლობა გავლენას ახდენს სიმძიმის ცენტრზე და სამრეწველო ორკაპა სატვირთველის დარჩენილ ტევადობაზე, რაც საჭიროა ტვირთის დაკომპლექტებისთვის.
სხვადასხვა ქვეყანაში ხის პალეტების ზომა ხშირად განსხვავდება, რაც დამოკიდებულია მის გამოყენებაზე. თუმცა, ევროპაში პალეტის ყველაზე გავრცელებული ზომა არის 1200x 800მმ.
• EUR – პალეტზე გამოყენებულ უნდა იქნას კონკრეტული ტიპის არანაკლებ 78 ლურსმანი, რომელზეც ვრცელდება ლურსმნის დადგენილი ტიპი.
• პალეტის საბოლოო წონა არის 20-დან 25კგ-მდე.
• შეიძლება მხოლოდ მშრალი ხის გამოყენება, იმისათვის, რომ არ დაობდეს.
• საყრდენის მარცხენა კუთხეში უნდა იყოს EPAL ლოგო.
• ცენტრალურ საყრდენზე მითითებული უნდა იყოს მწარმოებელი კომპანიის კოდი, ვერიფიკატორის მახასიათებელი და სარკინიგზო კომპანიის დასახელება, რომელმაც დაამონტაჟა ვერიფიკატორი.
• საყრდენის მარჯვენა კუთხეში უნდა იყოს EUR ლოგო.
შედგება ბლოკის კონსტრუქციისგან ( block construction) ქვედა დაფებით 2 მხრიდან და ცენტრში. ორმხრივი ღია შესასვლელით და ორმხრივი შესასვლელით ქვედა პანელის მეშვეობით, რაც იძლევა ოთხმხრივი შესვლის საშუალებას. აადვილებს ყველა ტიპის სატვირთველის მუშაობას, გააჩნია ღია შესასვლელები და გარკვეული ფორმის კუთხეები და ქვედა დაფები, რაც აადვილებს პალეტებში შესვლას.
პალეტის ეს ტიპი ფართოდ გავრცელებულია ევროპაში (დიდი ბრიტანეთის გარდა).
შედგება ბლოკის კონსტრუქციისგან, ქვედა დაფებით 4 მხრიდან და ცენტრში. შესაძლებელია ოთხივე მხრიდან შესვლა, ქვედა დაფების გასწვრივ. აადვილებს ყველა ტიპის სატვირთველის მუშაობას, თუმცა შეუძლებელია ჩანგლის გამოყენება სატვირთველის საყრდენი მხარის ზემოდან დაკომპლექტებისთვის. გარკვეული ფორმის მქონე ქვედა დაფები აადვილებს სატვირთველის ჩანგლების პალეტში შესვლას.
პალეტის ეს ტიპი ფართოდ გავრცელებულია დიდი ბრიტანეთში.
ეს არის ბლოკის და გვერდითი კონსტრუქცია (ამოჭრილი ჩანგლისთვის). ღია შესასვლელით ორი მხრიდან და ორი შესასვლელით ქვედა პანელების მხრიდან, რაც იძლევა ოთხივე მხრიდან შესვლის საშუალებას. ჰორიზონტალური ტრანსპორტირებისთვის შეიძლება ხელისა და ელექტრო სატვირთველების და ასაწევი საყრდენი მხრების მქონე სატვირთველების გამოყენება.
დაბალი პროფილის მქონე ჩანგლისებრი დეტალები, ხელის სატვირთველის (დაბალი სიმაღლის ჩანგალი), რიჩტრაკის, ავტოდამტვირთველის ან CB -ის მსგავსად, საჭიროა ასაწევად მზიდი მხრიდან. გარკვეული ფორმის მქონე ქვედა დაფები აადვილებს სატვირთველის ჩანგლების პალეტში შესვლას.
პალეტის ეს ტიპი ფართოდ გავრცელებულია ჩრდილოეთ ამერიკაში, აფრიკასა და აზიაში.
ეს არის გვერდითი და ცენტრალური მზიდის მქონე კონსტრუქცია. შესაძლებელია მხოლოდ ორი მხრიდან შესვლა. აადვილებს ყველა ტიპის სატვირთველის მუშაობას, თუმცა შეუძლებელია ჩანგლის გამოყენება სატვირთველის საყრდენი მხარის ზემოდან დაკომპლექტებისთვის. გარკვეული ფორმის მქონე ქვედა დაფები აადვილებს სატვირთველის ჩანგლების პალეტში შესვლას.
პალეტის ეს ტიპი ფართოდ გავრცელებულია აფრიკასა და აზიაში.